duminică, iunie 1

Micuţele mincinoase #1 de Sara Shepard

  După ce am ajuns la zi cu serialul Pretty little liars (am terminat sezonul 4), mi-am propus să mă apuc de cărţile care au stat la baza ecranizării. Ştiam că există în română patru volume apărute, însă nu m-au atras. Şi nu ştiu de ce...coperţile sunt superbe şi îmi place felul în care e scris ,,Micuţele mincinoase" pe cotor şi pe a doua pagină. Astă dă romanelor un aer misterios şi elegant....

 Ce se întâmplă
   Cinci prietene sunt legate datorită secretelor pe care le împărtăşesc. Dar brusc, într-o vară Alison, cea mai răutăciosă, tupeistă, dar în acelaşi timp îndrăgită tipă din acest grup de fete dispare...iar peste trei ani, Hanna, Spencer, Aria şi Emily încep să primescă mesaje anonime de la un anumit / o anumită ,,A"...mesaje care conţineau chestii pe care numai Alison ar fi putut să le ştie.
 
 Părerea mea
   Pentru că am văzut mai întâi serialul şi fiind familiarizată cu el, am fost surprinsă de faptul că Spencer şi sora ei, Melissa sunt blonde, Hanna e şatenă, iar Emily are părul de un blond roşcat. Mi s-a părut ciudat la început, dar pe parcurs m-am obişnuit....cel puţin Aria şi Ali arată la fel ca în ecranizare.
   În primul volum se evidenţiază evoluţia fiecărei adolescente din fosta gaşcă de mincinoase (din vara dintre clasele a şaptea şi a opta până la începutul clasei a unsprezecea). Fetele au devenit de nerecunoscut şi s-au schimbat enorm...poate că şi din cauză că au început treptat să se distanţieze, până când au ajuns să nu mai aibă deloc legătură una cu celelalte de când amica lor a dispărut.
   Mi-a plăcut faptul că acţiunea e nouăzeci la sută la fel ca în ecranizare, fiindcă de obicei serialele sunt diferite faţă de cărţi, dar în cazul de faţă lucrurile sunt altfel. Asta m-a uimit într-un mod plăcut. :>3 (bine, doar cu primul sezon seamănă, nu ştiu dacă şi cu celelalte).
    Am apreciat atmosfera aceea de graniţă dintre vis şi realitate. La un moment dat nu mai ştiam dacă anumite momente au fost reale sau nu. Şi asta m-a făcut să vreau să aflu mai mult, mai mult şi mai mult. :)
  
  Dar au fost unele chestii care mi-au displăcut: toţi tipii din liceu erau perfecţi, parcă scoşi din revistele de modă şi fără defecte. Asta mi s-a părut exagerat, pentru că în realitate nu cred că există asemenea specimene.
   Altceva ce nu îmi place: comportamentul Ariei cu profesorul/iubitul ei, Ezra...Înţeleg că nutreşte pentru el sentimente puternice şi că vrea să fie cu acesta, însă nu înţeleg cum de e în stare să acţioneze atât de prosteşte pentru a-i atrage atenţia şi mai ales să accepte să vină la el în apartament singură într-o oră târzie şi pe deasupra să mai şi rămână la el. 

Scor: 3 din 5
 
Citat: ,,Trei persoane pot păstra un secret doar dacă două dintre ele au murit." Benjamin Franklin

Niciun comentariu: