vineri, februarie 6

Răzbunarea sluților de Rodica Ojog Brașoveanu

  Pentru că se aprope Valentine Day, mi s-a părut că ,,Răzbunarea sluților" este o lectură perfectă pentru perioada asta a anului. Bine, mai mult coperta cu inimioare m-a determinat să mă apuc de cartea de mai sus și într-adevăr nu regret că i-am dat o șansă...a fost o experiență superbă, așa cum se întâmplă când savurez un roman scris de Rodica Ojog Brașoanu.










Ce se întâmplă?
  Precum sugerează și titlul, în aceste rânduri se aduce în prim plan eterna ură a celor considerați urâți contra celor care au un look de invidiat. În lumea creată de autoarea cărții de mai sus, mulți din cei care sunt frumoși sunt conștienți de atuul lor si exploatează această însușire la maxim, făcând viața un adevărat iad pentru cei din jurul lor, care nu sunt la fel de arătoși ca ei ...
   Dar și sluții s-au săturat de atitudinea ostilă, arogantă și disprețuitoare a celor chipeși față de ei și     așa ei decid să se răzbune, dar cumva răzbunarea merge prea departe, până la crimă...
   
   Părerea mea
     Așa cum m-am obișnuit cu scrierile ,,Agathei Christie a României"(anul trecut am am citit multe cărți de ale ei), primul lucru care fascinează sunt personajele. Ele sunt pur și simplu unice, cum nu am mai întâlnit în alte romane și în plus, de fiecare dată când ,,fac cunoștiință" cu un nou caracter, am senzația acută că am mai întâlnit în viața reală pe cineva asemănător și cumva, am impresia că prin intermediul lor se creează o mai mare conexiune dintre mine, ca cititor și acea carte.
   În ,,Răzbunarea sluților" am întâlnit cele mai demne de milă ființe fictive, anume cei ,,urâți", care erau nevoiți să suporte dușmănia celorlalți doar pentru că ei nu atingeau standardele societății pentru frumusețe. Sau o altă categorie de persoane de aici, la fel de demne de compasiune, sunt cei cu care destinul a fost necruțător, făcându-i să devină mai duri și să aibă diferite excentrități...
În timp ce lecturam acest volum, mă gândeam cu ce au greșit unii oameni de au o viață așa de amară, doar pentru felul cum arată și cum de unii o duc așa de bine pentru că sunt frumoși...
  Acțiunea la început este calmă și atmosfera este dulce, dar spre final totul de precipită, parcă pregătindu-mă spre deznodământ. La un moment dat totul devenea alert și chiar mi-a fost teamă ca nu cumva unele personaje să pățească ceva fatal. Ce să mai, în mintea mea totul se derula precum un film de un foarte bun rating. :)
Punctaj: 3 din 5
Citate:
"...orice se poate repara, reputația însă niciodată"
,,Nu poți împiedica ploaia să cadă, dar o aștepți altfel când ai în dulap un trenci și o umbrelă."
,,Lupul s-ar sătura și cu un singur miel, spun ciobanii, dar când dă ochii și cu neamurile lui, vrea toată stâna." 
 

2 comentarii:

meduza spunea...

Hei hei! Super tare recenzie, m-ai cucerit de la primele rânduri: Pentru că se apropie Ziua îndrăgostiților, m-am decis să citesc „Răzbunarea sluților”. N-am citit cartea asta, dar sunt familiarizată cu stilul atât de unic al autoarei și sunt convinsă că a fost o poveste foarte interesantă. Te pup :*

Smilenow...die later spunea...

Hei Furelise, îmi pare bine că ți-a plăcut recenzia! :) Chiar m-a bucurat comentul tău...îmbrățișări!>3